Er zijn 4 verschillende manieren om herhaalrecepten aan te vragen.
Het gaat daarbij om medicijnen die u al eerder voorgeschreven hebt gekregen en waarvan u een nieuw voorraadje nodig heeft.
In het algemeen geldt: alle aanvragen die wij (op een werkdag) voor 10.00 uur ’s ochtends hebben ontvangen, liggen de volgende (werk)dag om 14.00 uur voor u klaar bij de apotheek. Recepten die wij (op een werkdag) na 10.00 uur ’s ochtends ontvangen, heeft de apotheek op de tweede werkdag na inlevering vanaf 14.00 uur voor u klaar liggen.
De receptenlijn: 0342 – 471289
Dit nummer is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar voor het doorgeven van uw herhaalrecepten.
U wordt verbonden met een antwoordapparaat waarop u de naam van uw huisarts, uw geboortedatum, uw eigen naam + telf.nr en de door u gewenste recepten inspreekt.
De receptenbak:
U deponeert uw medicijndoosje(s) -met etiket er nog op- in de groene plastic container die in het gangetje voor de wachtkamer in de hoek staat.
On-line:
Het is mogelijk om herhaalrecepten via e-mail bij de praktijk te laten binnenkomen.
Daarvoor dient u -eenmalig- via de knop ‘Patientenportaal’ een account aan te maken binnen de Patientenomgeving van ‘ZorgOnline’.
Met dit account kunt u vervolgens uw recept(en) nabestellen vanaf uw eigen computer of tablet thuis (of op uw smartphone).
De assistente:
Als u echt niet weet hoe de medicijnen heten die u wilt nabestellen, als er onduidelijkheid is over het gebruik ervan of als er een wijziging moet zijn in het aantal ten opzichte van de vorige keer, overlegt u dan even met de assistente. In zo’n geval kan zij het herhaalrecept voor u in de computer zetten, al dan niet na overleg met de huisarts.